Stall Vall

fredag 8 januari 2016

Svårt att bli seriööös!

Det sket sig med tappskofix idag för hovslagaren åkte på oväntat vinterkrångel så hans planering föll ihop. Men vi har nytt hopp till imorgon em. Min arm, (eller axel, vet inte vart problemet sitter riktigt men misstänker bristning på muskelfästet eller nåt) gör ff ont så jag känner mig rätt begränsad. Kan inte göra hastiga felrörelser utan att det gör panikont men tror ändå det är lite bättre än i onsdags.
Känner igen problemet från förra året när jag hade gått omkull med Ice fast då i vänsterarmen. Landade på vänstersidan och smashade axeln/armen och hade så här då. Den här gången vet jag inte vad som hänt mer än att jag vaknade och den var så. Nån gång under natten vaknade jag av att ena armen domnat bort (sovit på den) men vet inte om det var den högra. Så jag utgår från det.
Störigt oavsett och jag hoppas på att kunna träna för Anna på söndag fm, förutsatt att S fått ny framsko. Att det ska vara så svårt att få göra något kontinuerligt.

Nån som inte har ont nånstans är Olivia så hon red Ice på ridbanan idag medan Karin tömkörde Zia. Såg himla trevligt och positivt ut, Ice var lagom pigg och ganska alert på Olivias hjälper. Kul!
Imorrn em skrittar jag och Karin ut en längre tur, ska känna av hur armen funkar i ridning. Tror inte skritt är några problem, kan vara värre med snabbare gångarter där man behöver vara kvick (även om man inte direkt sitter o ror med armarna...).

-7 grader och en hel del snö, perfekt vinterklimat just nu.


Gött med ridbar bana. Zia såg superfin ut på töm medan jag höll ett öga på
Arvid som sov i vagnen.



Litet klipp på minisarna :)

Men innan stallet imorrn ska jag och barnen + några barn till hänga några timmar på Leos Lekland. Barnen springer av sig och jag jobbar. Perfekt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar