Stall Vall

fredag 1 januari 2016

Summering 2015 - we did it!

Tänker inte tråka ut mig själv eller nån med att gå igenom året men vill ändå sammanfatta det med ovanstående ord - WE DID IT!

Vi effing did. Många saker också. Men börjar med att nämna gårdagen, för för första gången i historien så blev vi klara i tid tills gästerna kom. Och jag var inte stressad och sur.
Vi har ett kanonupplägg i vår kompiskrets, ett gäng låtsasvuxna med barn i samma åldrar som ses då och då. Vi kom på för några år sen att det var asjobbigt att krångla med mat för så många personer och barnen har ändå inte tid att sitta och äta så vi brukar äta separat hemma och sen mötas upp i någons hus för efterrätt och snacks. Ingen behöver stå med en massa förberedelser, disk och fix.
Och igår var vi klara i tid och hade t o m hunnit diska undan.
Min teori är att det för ovanlighetens skull var Andreas som var stressad och irriterad tidigare under dagen och jag blev nog så paff så jag gick in i nåt slags fixar-mode och peppattityd. Ungefär som när man är rädd för något (typ spindlar) så blir man modigare om det är någon räddare med.

Nedan följer några highlights från Hahnes hästår:

Jag köpte hästen i mitt liv, hon blev min bara min <3
Tack Karin!

Romfarsritten T50 - Andreas och jag fixar galant att själva åka på tävling.
Sen att jag fixade till så det blev 58km istället glömmer vi nu.

Laxåritten T80 - jag och Starlight genomför en godkänd T80
vilket betyder att hon är tillbaka till där hon var innan hon
skadade sig och ställdes av 2009. Fantastiskt!
Karin och Andreas var ett perfekt groomteam <3
Kristinehamnsritten CR50 - Olivias debut och det var en underbar upplevelse
att med Starlight få guida henne och Ice runt tävlingsbanan.
Andreas och Emil groomade, en riktig familjeangelägenhet.
 
Åmåls RK LB:1 - Dressyrdebut till slut.
Läskigt men hade hela familjen inkl mamma med
som stort stöd. På bilden promenerar vi av Starlight efter ritten, jag
är lite deppig för känslan var hemsk och jag var säker
på att poängen skulle vara lägre än på de två pay and rides
vi gjort men till min stora stora förvåning så red vi ihop
54,643%. För oss är det otroligt, vi är nya på detta båda
två och hennes temperament är inte det mest samarbetsvilliga
alltid. Men när det blir rätt så är känslan underbar.
Så, long story short, jag klarade mina mål med godkänd T80 och att starta en dressyrtävling och Olivia klarade sitt mål, att starta en CR i distansritt. Och däremellan har vi haft mycket annat skoj för oss också.

Nu ska jag sova, nästa gång blir det framtidssnack istället.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar