Stall Vall

onsdag 20 januari 2016

Guvajagälskarträning!!

Äntligen har jag o Starlight tränat för Anna igen. Inte gjort det sen precis innan dressyrtävlingen i november, sen vart det minivila med halvfart och efter det har det inte klaffat bara. När det blir så så blir det nästan som en liten tröskel att komma över, det gör liksom inte så mycket om det inte blir av, vi kan göra annat osv.
Nu efteråt känner jag mig alldeles lycklig och full av energi. 
Starlight har ju varit lite stökig och energisk och med Annas hjälp fick vi tag i det. Idag var det bogarna som behövdes ledas till vänster bak samtidigt som jag höll henne stadig på höger tygel. Det har tidigare oftast varit tvärtom och jag har väl inte märkt att hon ändrat sig = stök.

Anna tyckte Starlight svarade snabbt på vårt arbetssätt och att vi höjt lägstanivån ytterligare i galoppen (trots drakfejs och diverse hittepå) så jag är otroligt nöjd med oss. Extra kul också att vi lyckats höja nivån trots minskad mängd dressyrpass sen november. Naturen är ett fantastiskt ridhus och galoppträning i maxtempo 18km/h verkar vara bra skit :)

Som läxa har vi fått att rida övergångar, många många övergångar. Det tycker Starlight är bajs och måste därför tränas på. Vi ska även träna på att länga galoppen för att sen kunna reglera den kvickare med några språng längre varvat med några kortare osv. Vi kommer inte bli uttråkade kan man säga.

Får bli en gammal, lite disig (hade inte lärt mig torka av linsen än) favoritbild.

Imorrn sticker jag ner till Tranås för lite häng med svenska och danska kollegor.

Dejligt! (Tur vi har engelskan :S)

/G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar