Stall Vall

torsdag 28 januari 2016

Första träningsritten

Bloggappen krånglar med mig så det inlägg jag skrev tog jag bort. Och det kanske var lika bra då det var ett väldigt neggigt och trött inlägg. Speglade mycket hur jag känt mig sista tiden, inte så jätteneggig kanske men väldigt trött.

Men efter förra veckans dressyrträning för Anna med Zia och söndagens premiärträningsritt med Sune känner jag mig faktiskt piggare. Så roligt det var att äntligen komma iväg och rida ihop med andra hästar på A9. Såhär i efterhand känner jag mig lugn och glad och kan konstatera en hel del saker. Först och främst att Sune är fantastisk. Men det visste jag ju redan. Sune skötte sig väldigt bra. Visst att han var spänd och taktade och stökade runt en del. Men trodde det skulle vara värre. Han tuffade på längst bak i ledet tillsammans med halvbror Crush. Lite bekymrad när de andra ibland försvann bakom en krök men inte jätteupprörd. I slutet var han övertrött och kunde inte skritta utan taktade sig fram. Vi har en hel del att jobba på och så ska det ju va.

Det som också blir tydligt så här i efterhand är att detta att komma iväg på en träningsritt har varit en stor tröskel för mig. Jag har varit nervös för hur det ska gå. Jag är för gammal för att dänga av. Kan säga att Sune och jag var lika trötta mentalt efter ritten. Jag höll på att somna i bilen hem. Görel körde som tur var. Men nu ser jag fram emot nästa träningsritt. Att få lära känna Sune mer och mer, i olika situationer.
 
 
 
/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar