Stall Vall

torsdag 14 januari 2016

Dressyr dressyr dressyr

Oj vad opeppade vi var på att dra iväg till ridhuset igår kväll. Vår träning blev inställd men vi tog oss iväg och dressyrade på egen hand ändå, mkt nöjda med oss själva måste jag säga. Starlight var rätt odräglig och i kombination med att jag inte kan rida på vintern pga för mkt kläder och oavslappnad kropp så var det livat med ben överallt. Ett bakben prickade sargen så det blev ett rejält märke, så jäkla pinsamt. Men det glimtade till ibland och kändes riktigt bra och vid ett tillfälle efter galopp så fick hon till en underbar trav där jag verkligen kände hur bakbenen drev på ordentligt och fronten kom upp.


En bekant på facebook frågade hur vi lyckas hålla våra hästar så vita. Det gör vi inte, här är foto ur annan vinkel :S


Efter peppande fina ord från vänner (på facebook så klart, det är där vi lever :D) om att vi var så bra som tränar på så kändes det mkt lättare att få till träning idag också. Blev 30 min dressyr på den snöiga ridbanan i -18. Gick förvånansvärt bra! Jag frös inte och Starlight var riktigt fokuserad. Hon orkade väl inte sparka bakut för mkt i snön. Trodde nog hon skulle tycka det var jobbigt men hon hade hur mkt energi som helst, som vanligt. Hon har sånt driv, är underbart att rida en sån häst.

Imorrn är det vila för mig och S och Ice kommer hitta på nåt med Matilda som är igång igen, lite försiktigt efter sin skada :)

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar