Stall Vall

onsdag 30 december 2015

Tränade!

Nu har jag äntligen tränat med Sune för Anna, skönt att veta hur jag ska förhålla mig och vad vi ska träna på. Blev Ice och Sune som fick träna ihop idag och när vi kom in i ridhuset så var det 2 ekipage därinne redan. Sune blev JÄTTEspänd och trumpetade med näsborrarna som ett smatterband, arabsvansade och var allmänt odräglig. Karin fick leda runt honom och uppfostra honom tills han lugnade ner sig. Jag var lite fundersam på om det skulle funka utan att lina honom först men när han taggat ner så kändes det lugnt.
 
Han var spänd att rida och väldigt nyfiken på de andra hästarna men vi kom till ridning till slut ändå. Det kändes vingligare än tidigare p g a spändheten men ändå ganska stabilt för att vara unghäst (får jag anta, har ju rätt begränsade erfarenheter om man säger så). Fick jobba på att få oss raka och vända med oss framdelen på volten. Det kommer bli så bra det här, han är en underbar liten pellejöns.
 
Lillsprätten
 
Blank päls medan resten av gänget i stallet är lurviga raggsockor.
 
Det är allt fantastiskt kul att ha ett gemensamt intresse <3
Olivia var egentligen inte alls motiverad att träna men var nöjd efter lektionen. Viktigt att hon tränar på riktigt ibland, lätt att tappa bort det när det går för länge mellan lektionerna.
Apropå på det så är det snart dags för mig och Starlight, var länge sen nu.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar