Stall Vall

måndag 14 december 2015

Tiden går fort när man jular

Oj vad det julmysas hemma hos oss nu, igår sågade vi granar hos morfar (min pappa alltså) och idag bakade barnen pepparkakor. Helt själva, vi behövde inte hjälpa till alls. Så jäkla gött. Förutom disken, den får vi ta hand om men det är det värt. Imorrn ska jag försöka mig på att göra lite olika tryfflar. Jag önskar mig själv lycka till och behöver kanske sätta nån limit på svordomsanvändning.
 
Innan vi åkte till pappa igår så skrittade vi ut i 1,10 h runt sandgropen. Ett fint litet luciatåg med Karin, Sune, Olivia, Ice, jag och Starlight. Jag körde barbacka, varmt och skönt.
Nu ikväll hade jag tänkt skrittjobba på ridbanan, skulle vara nyttigt. Men det var så myyyysigt hemma så jag kom inte iväg till stallet i tid och hann bara stallfixa. Kunde ha släpat mig iväg till ridbanan men det finns gränser för hur ofta jag tycker det är värt det att träna vid 22-tiden.
Idag var det inte det. Istället ska jag sätta mig och jobba lite istället.
 
Lite bilder från igår och idag:
 
Nästan snö, frostigt ute.


Emil fick feeling i granskogen och fick såga ner ett gäng.
Lyckades inte ta nån bild och till slut fick han ett bryt när sågen inte
samarbetade så blev bara på granarna.
 
 
Opyssliga Emil ville vara med o baka, yaaaay!
 
Ugnsvakt

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar