Stall Vall

söndag 13 december 2015

Snopet

I onsdags skulle vi rida lektion ihop, jag på Zia och Görel på Sune. Peppade och något sena lastade vi in hästarna och drog till ridhuset för att träffa Anna. Sune var rätt stökig och så när vi börjar trava visar det sig efter bara några steg att Sune är skithalt. Så jäkla snopet. Vi tar av lindorna och klämmer och känner bak. Hittar inget på benet och kollar hoven. Lite mer puls i vänster bak. När vi kom hem tryckte jag genom hans hov med visitertång. Lite reaktion runt trakten. Han skoddes i tisdags så jag fick ringa hosvlagar-Pär och vi var båda överens om att detta var konstigt. Ännu konstigare är det att när jag släppte ut i torsdags då kunde jag inte se nån hälta. Och då ville han knappt stödja på benet på onsdagskvällen när vi kom hem från ridhuset. Igår kollade jag honom på volt på ridbanan. Ohalt. Jag fattar noll. Kan vara en hovböld som spökar. I onsdags var jag livrädd för en fraktur. Jäkla skitonge att skrämmas!
Zia och jag red lektion för Anna i onsdags i alla fall. Medan stackars Görel fick stå och frysa med en obstinat Sune. Tack vare Anna kunde jag fokusera på ridningen och inte tänka på alla fel Sune kunde ha. Och det gick så jäkla bra! Tror nog aldrig Zia och jag travat så sakta och balanserat nånsin. Skitjobbigt tyckte Zia, att börja använda bakbenen mer. Skitjobbigt tyckte jag, att sitta ner i traven. Skitpinsamt, att jag haft träningsvärk i magen sen i onsdags.


Zia och jag fokuserar på dressyren nu och försöker använda vårt ridhuskort till max. Så himla glad att Anna tipsade om ridhuset bara en dryg mil hemifrån. Helt perfekt på alla sätt och vis. Jag och Görel åkte dit med skimlarna igår och Zia och jag gjorde ett bra pass. Inte lika bra som när Anna är med och guidar men det hade jag inte förväntat mig heller. Men hon är fantastisk min Zia.
/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar