Stall Vall

onsdag 30 december 2015

Snööö!

Jorå, vi lever. Men mest på facebook o instagram för det är väldigt mycket lättare att göra en snabbuppdatering där än här.
Efter jul kom det snö, underbar vit fluffig snö som barnen leker i och vi kan galoppera på. Som en adrenalinspruta rätt in i hjärtat på både människor och djur! Och såå mkt lättare att träna, plötsligt öppnade sig möjligheter som galoppträning på hela rundan av galoppvägen.

Bra med färgglad häst i snön.


After ride med fryst svettpäls. Galoppera var kul och eftersom vi fick rida i max 18km/h så blev det riktigt kontrollerat. Hon blir väldigt lätt där bak när någon ligger framför och går för fort, då vill hon jaga. Men det slapp jag alltså krångla med igår. 

Till nåt helt annat - har testat minimunk-maskinen som jag köpte i julklapp till familjen och det blir toppbetyg. Lätt, smidigt och smakade väldigt snarlikt riktiga munkar. 


Snart är det nyår och jag jobbar som en tok in i det sista men nästa vecka tänkte jag försöka ta några lediga dagar.

Var lite ledig idag faktiskt, vi mötte upp min syster i Arboga och plockade med oss kusinen Jack hem. Total barnlycka här hemma nu alltså. Underbart =)

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar