Stall Vall

onsdag 16 december 2015

Ridhus-onsdag

Vi har banne mej skapat oss en rutin ser det ut som. De senaste onsdagarna har vi åkt till ridhuset, i lite olika konstellationer, men alltid 2 hästar i transporten.

Förra veckan var det Sune och Zia men som Karin skrev så blev det ingen träning för mig och Sune eftersom han visade sig bara tokhalt. Jag hann skritta fram och han var rätt yr och överallt så vi upptäckte det först när han började trava några steg. Eller vi och vi, hann bara några flängiga meter innan Anna konstaterade att Sune var halt, jag hann inte ens känna efter. Inte så lätt på taggad häst som man bara suttit på en gång innan. Eller är det två? Jag har superkasst korttidsminne just nu, igår slog jag rekord med att vid 3 olika tillfällen gå ner till tvättstugan och sen fundera på varför jag gjort det, gått upp igen och kommit på det och senner tillbaka. Snart juuulhelg.

Idag var det jag och Olli som åkte dit med Starlight och Ice. Vi var själva, börjar bli en farlig vana, kommer bli asstörd när det plötsligt kommer vara andra ekipage därinne. För det lär ju hända.
Men nu var vi själva och kunde plocka fram lite bommar och sockerbitar så lillekipaget kunde få lite träning innam julklappshoppningen på Sörmon på söndag. Det gick finfint för dom och det ser bra ut inför söndag, bara Olivia vågar rida fram inne på banan så kommer de fixa det kanon. De har en tendens att vägra på första hindret, förmodligen pga tveksamhet från ryttaren.

Starlight fick också skutta och det blev som vanligt lite stopp, hopp stillastående osv. Men vi hade kul, vi är lite sopiga bara :D


Köpt en nytt pannband till Starlights träns fr Eeckis Design. Superfint. Tyvärr red jag inte bättre men lite snyggare var vi iaf.


Grå pärlor men lite lite silverbling. That's us, hästen får skina istället (och då menar jag inte i pälsen, hon är skimmel herregud).


En minibana, lagom för oss.

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar