Stall Vall

onsdag 2 december 2015

Dette har hent!

Sitter fast i en slang som snor min plasma och passar på att blogga, det går inte snabbt att peka fram ord med vänstra pekfingret men mer effektivt än att spela Candy Crush!

Jag o Olli var som sagt i Stockholm i helgen och fick se massor med hästar (kul) och massor med folk (åk hem, inget att se här, move on). Heelt galet med folk,  man får ju panik nästan. Men vi hade kul och Olivia shoppade upp alla sina pengar. Jag hittade lite grejer också men inget på listan tyvärr.

Såg Pacman och Super Mario-svampar på en t-banestation.


Fick uppdateringar från Andreas och Emil...

...med selfiepinnen så klart.


Burr...


Olivias sista köp. Horrible horsy :S
Observera de gula ögonen. VEM tillverkar såna här liksom.
På söndagen följde vi med Anna till stallet, hon står i ett nytt som var himla fint och mysigt och hennes hästar får nu gå ute hela dagarna. Härligt. Först kollade vi när Annas Herkules och Helios skulle släppas ihop med en nygammal kompis. Det blev springspringspring men inget bråk. Sen packade vi höpåsar och så fick Olivia rida lite på Herkules. Vädret var absolut SÄMST, kallt, blåsigt OCH regnigt och jag hade inte bra kläder på mig.

En intressant speciallösning för hösilaget.
Var nyköpt och trångt i transporten så Olivia fick klättra
in och dra loss där det gick. Vi blev varma :)
 
Hej Herkules!
 
Anna coachade - och Olivia lyssnade.
Herkules (6 år) är otroligt känslig så det var nog annorlunda och kul för Olivia att rida en häst som reagerar direkt på hjälperna. Svårt men samtidigt en skön känsla att det händer något direkt.
Vid det här laget var jag så stelfrusen så jag nästan deppade ihop helt. Efter att ha tinat och ätit lite hemma hos Anna så åkte vi hem och jag var inte helt genomvarm i kroppen förrän i Örebro.
Hemma höll jag på att paja julen fullständigt när jag utan
att tänka mig för tände ALLA ljusen i adventsljusstaken.
Andreas hejdade mig som tur var...pheuuw.
 
Måndag
Vips så var helgen slut och det blev måndag. Starlight vilar ju nu pga tappskon så jag håller mig på marken och hjälpte Olivia på ridbanan istället. Det hade hunnit frysa på så det blev mest skritt och sen trav med bom- och övergångsträning. Riktigt nyttig träning, Ice såg nöjd ut och Olivia glad och inte sur på mig en enda gång. Wow. 

Eeh ok...flodhästen?
Efter ridpasset åkte vi och Karin och kollade upp ett ridhus inte långt från oss som vi tänkt köpa kort hos. Olivia testgalopperade och gav tummen upp. Har köpt kort för december åt henne och Ice, nu ska de få satsas lite på medan S tar det lugnare. Är julklappshoppning på Sörmon 20/12 och de är anmälda till 50 cm och vore super om det gick bra. 
 
Bebisonge <3
På jobbet måste alla numera ha en bild i outlooken så efter att ha dragit på det i ett par år så fick Andreas ta en igår. Efter sjuttielva försök gav han upp för jag blev aldrig nöjd så det fick bli den här. Så jäkla obekvämt att ta såna här bilder. Blablabläbläpp. Typ.

Onsdag
Och vips igen så var det onsdag kväll (snart natt :S) och vi har varit och testkört ridhuset. Var 2 ekipage där som skulle åka precis när vi kom så vi hade ridhuset för oss själva, jippi.
Ice och Zia var tokspända, på tårna och pigga så det blev ett intressant pass. Ice drog nån räser 2 ggr när hon blev rädd för nåt ljud, bara några meter och ingen fara med balansen för Olli men som sagt, intressant. Jag ställde fram ett litet räcke som Olli & Ice fick hoppa över några gånger och sen var de färdigsprungna för den här gången. Imorrn tar jag en promenad med henne eller Starlight.

Gonatt!

/G










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar