Stall Vall

lördag 28 november 2015

Wroom wroom

Puh, vicken fölsedag, den gick in 110 kan man lugnt säga. Bildigt och bokstavligt.
Först blev jag firad av Andreas och barnen och sen åkte dom iväg till jobb o skola, jag var ledig men jobbade några timmar på morgonen, stängde sen ner datorn, plockade fram julgrejerna och fick upp de flesta ljusstakarna och åkte till stallet för en galopptur med Karin.
 
Oooh så skoj tyckte vi allihop och kanske mest av allt Starlight som var superdupertaggad och sparkade bakåt massor massor massor. Jag tror det var första riktiga galoppturen tillsammans sen Karin slutade rida förra året pga graviditeten. Nu är Vall komplett igen :)
 
Vi babblade så mycket när vi promenerade hem sista biten så ingen märkte att Starlight sprungit av sig en baksko. Jag brukar alltid lyssna så alla 4 är kvar så fort vi kommer ut på asfalten men just idag gjorde jag inte det så det upptäcktes först på stallgången. Hovslagaren kommer om 1,5 vecka så hon får ta en paus till dess faktiskt. Tajmar bra med att jag har mkt jobb så jag ser det som hennes födelsedagspresent till mig - tid ;).

Sommar-selfie (utan pinne :P)
 
Efter ridning ruschade jag hem, duschade o packade och sen åkte jag, Olivia och mamma till Stockholm. Efter 4,5h i bil och avdumpad mamma hos min syster så landade vi äntligen hemma hos Anna. Hann prata lite sen dags att lägga sig. Socialt värre. Men vi tar igen det ikväll istället.
 
Nu ska jag göra mig iordning, jobba lite och sen drar vi på hästshow!
 
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar