Stall Vall

torsdag 12 november 2015

Viloläge, typ

Oj vad musten gick ur mig. Riktigt skönt att inte ha något mål att jobba mot inom närmaste framtiden. Hästmässigt vill säga. Det är en riktigt skön känsla att ha genomfört det man tagit sig för.
En godkänd T80 och starta en dressyrtävling var målen för 2015 och det fixade vi. Lagom stora, genomförbara mål som bygger upp självförtroendet lite i taget. Inte vatten över huvudet, utan realistiskt. Kommer ihåg att jag förra hösten skrev något med att få godkänt resultat på en dressyrtävling men ändrade mig redan nästa dag när jag insett att godkänt = 60% och det visste jag var långt borta. Realist som sagt :)
I måndag blev ju Starlight och Zia genomgångna av ET-Sara så i tisdags tog vi bara en promenad till sandgropen med dom. Vi skulle ha skrittat men kände att vi lika gärna kunde röra på oss själva också. Hade inte planerat för det och gick i mina muckboots och dom är t u n g a. Som att gå med tyngder på fötterna upp och ner i de djupa sanddyner.
På vägen till sandgropen svänger vi oftast av vägen in i skogen vid den här stolpen.
Min lilla Narnia-stolpe.
Imorse släppte jag ut hästarna för att få kvällen fri, hade en liten tanke om att hinna dressyra men gick inte och la mig så tidigt som jag behövde för att gå upp kl 5. Så det blev bara stallfix. Så kan det får vara nu ett tag. Hinner jag så hinner jag annars så blir det en extra vilodag.
 
/G
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar