Stall Vall

söndag 22 november 2015

Perfectamento!

Åh vad jag älskar när jag få saker gjorda som hängt över mig länge. Har en sån där skön obokad helg så när som på ett kalas och tog äntligen tag i SISU-papprena som ska lämnas in åt föreningen. Insåg när jag läste infon att jag missuppfattat, trodde det viktiga var att rapporterna kommer in innan årsskiftet men resurserna man får tillgång till verkar också nollas så nu är det bråttom om vi vill få till en föreläsning eller nåt. 


Vi skulle tränat för Anna igår men ridbanan är frusen så vi fick avboka. Istället skulle jag och Olivia åka till Sörmon men ridhuset visade sig vara bokat till 18 så det blev det inget med heller. What to do? För att hinna med dagsljuset så behövde jag åka till stallet senast runt 14-tiden men Olivia var sliten efter flera timmar i pulkabacken så jag åkte dit själv.
Medan motorvärmaren tinade bilen så städade jag Emils rum och sorterade undan urväxta utklädningskläder. 

Gosedjurshyllan - en o annan kändis där.

För att hinna motionera både Starlight och Ice innan det blev mörkt så gick jag en klättringspromenad med båda i sandgropen. Gick riktigt bra förutom att Ice tempo är så otroligt långsamt så vi blir en något osynkad trio. 

Älskar sandgropen, jobbigt skön för alla inblandade.
 
Starlight skötte sig bra men pratade rätt mkt med sura öron mot Ice.
 
På vägen hem var jag så trött i vänsterarmen av att släpa på Ice som hängde längst ut på grimskaftet så hon fick gå lös istället. Jag höll stenkoll på henne men hon hängde lydigt på Starlight, stannade och käkade lite, travade ikapp o s v. Var först när hon fick vittring mot stallet som hon travade ikapp och sen plötsligt vek av på en snabbare stig så då fick jag hoppa iväg och fånga upp henne lite kvickt.
.
 



La in lite mysig halm i Starlights utebox nu när det fryser på
och som tack så luktade det ko-stall därinne imorse.
Fyy vad vidrigt, halm må se mysigt ut men är i min värld
vedervärdigt att mocka i. Tack vet jag spån- och halmpellets.
Lördags-Emil <3

Imorse morgonfodrade jag hästarna och sen åkte jag och Karin till Sörmon för lite s k dressyrridning. Vi kom iväg lite senare än tänkt och det var bokat från 10 så vi fick samsas med elever som byggde hoppbana. Det blev ju rätt spänt på hästryggen då kan man säga men all (nästan) träning är bra träning så det var bara att rida på. Starlight ålade sig förbi diverse läskiga saker och kändes som hon var gjord av kvicksilver men som vanligt så glimtade vi till ibland. Vi tog t o m några skutt över några räcken. Inte vackert och spänt som tusan så så fort det tinat igen så ska vi ta och tömkörningshoppa så hon får lite hopp i kroppen igen. Var jättelänge en vi pysslade med sånt.
 
När vi kom hem blev det en promenad igen med bara Ice den här gången. Passade på att träna högerarmen genom att släpa henne med den istället, viktigt med liksidighet. Intressant att tempot kan bli så mycket mer engagerat så fort hon märker att vi är på väg hemåt...
 

Nu drar jag till Tranås och jobbar mån-ons så det blir vila de dagarna. tors-fre blir det motion igen.

Toodles!

/G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar