Stall Vall

söndag 15 november 2015

Ny helg, annan tävling

Hej helg - hejdå helg!
Det har festats (fredagens AW blev lite längre än planerat och jag åkte inte hem förrän med 1.30-bussen på natten, helt crazy liksom), städats, ridits och varit på handbollsmatch i Kristinehamn.
 
Var en sliten Görel som väcktes av att Andreas drog isär gardinerna och släppte in skarpt solljus i sovrummet i går morse vid 10-tiden. - Nu ska vi stääääda!
Buuuuuuuu. Masade mig upp och insåg att jag mådde rätt bra ändå så till slut blev det en del gjort.
 
Olivia och jag åkte sen till stallet och red ut med Karin. En tur på ca 15 km i lagom fart. Det räcker nog med hackamore på skimlarna. Mm säkert. Stökiga hästar och pigg ponny gjorde turen mindre fridsam och vid ett tillfälle lyckades Starlight t o m pricka Olivias stigbygel och lilltå med en brallningsspark. Vi försökte hålla avstånd från varandra men när Ice blir obstinat så är det inte lätt att hinna få stopp på henne när hon vill ligga i knäet på de andra. Hädanefter blir det vanliga tränset på på Starlight vid springrundor, är mycket trevligare och går att jobba fokuserat istället för att flamsa runt.
 
Olivia, Ice undrar vart hennes flughuva är, har du sett den?


Innan "kaoset". Vi har myntat order "vuxengaloppera" i helgen.
Karin och jag ska göra det nån dag framöver.
Jag är nog mer sliten än jag tror för jag minns inte vad jag gjorde resten av kvällen, men enligt bildbeviset i telefonen så hängde jag i källaren och såg på tv. Sally också, mysigt med brasa.

Idag blev det nästan sovmorgon också, förutom att Olivia skulle iväg på handbollsmatch. Men allt efter 7.30 är i princip sovmorgon känns det som. Vi hängde i Stenstalidsskolans gympasal hela dan (minus de 15 minuter vi missade p g a dålig planering, sämsta föräldrarna ever) och var inte hemma förrän efter 16. Skoj med handboll, speciellt nu när Olivia själv tycker det är kul med match, det tyckte hon inte förra svängen hon var med i laget. Men trist att missa dagsljuset, kom till stallet först när det var mörkt, lite deppigt. Vi gjorde stallfixet och skulle ridit på ridbanan men ångrade oss i sista sekunden och åkte hem igen.
 
Sune vill alltid vara med människorna, även om det finns mat
nån annanstans <3
/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar