Stall Vall

fredag 6 november 2015

Magiskt

Ibland är det magiskt att rida. När allt stämmer. Det gjorde det igår. Jag hade inga förväntningar inför gårdagens lektion då Zia och jag varken tränat för Anna eller ridit på ridbanan sedan i augusti. Och innan dess kom ju Zia typ nyss hem så vi har inte hunnit rida ihop oss. Noll förväntningar men ändå med en mental bild av att jag skulle rida skitbra. Ni vet sådär som man kan se framför sig och sällan uppnår. Kan väl inte påstå att jag red skitbra men stundtals var vi verkligen synkade och då är det så lätt att rida Zia. Hon är som Anna sa naturligt lösgjord och när jag lyckas samla ihop henne och dämpa springet så är det som att dansa. Höger galopp var magisk igår. Det svåra varvet liksom! Älskade underbara häst.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar