Stall Vall

tisdag 17 november 2015

Blåsigt/inte blåsigt

Hello, is it uuus you're looking for?
Det här med att blogga går sådär nu men man får vare gla' för det lilla man hinner.

Vi har styrt om lite i "schemat" så numera är jag stalledig tisdag istället för onsdag.
Olivia kommer alltid vara med på onsdagar och minst en helgdag. Känns redan väldigt mkt bättre, mer utspritt än tidigare när hon var med t ex lördag och sen måndag direkt. Nu blir det läxtid på måndagar istället.

För Starlight blir det riktigt bra att gå lör-mån, vila tisdag, gå ons-tors, vila fredag. Alla vinner utom min och Karins kvalitetstid, tur vi har facebook-chatten.

I måndags blåste det som faen och var kallt och jäkligt MEN det hade iaf slutar regna på kvällen så det funkade att köra ett pass på ridbanan. Trots iskall blåst och vattenpölar på ett par ställen så fick vi till ett ganska bra pass. Minns faktiskt inte vad vi fokuserade på (trött) men jag ska ju försöka få en lydigare häst så nånting med sånt. Känner mig så härligt seriös. 

Skummigt ska det va!

Igår var jag då stalledig så medan barnen var på aktiviteter så lagade jag och Andreas mat ihop. Väldans mysigt. Och då använder jag inte ens ordet mysigt ironiskt!

Idag var det däremot stalldag och Olivia bestämde markarbete med bommar. Vi gjorde stallfixet först och var riktigt effektiva, när vi ridit klart var det bara att peta in björnarna i sina boxar och ge kvällsmat och sen åka hem. 



Nyharvad ridbana och vindstilla i luften, härligt. 

Jag fokuserade mest på det där med lydnaden, att kunna ändra, rida långsamt, öka, långsamt osv utan att hon ska stöka eller sura. Vi flänger runt en del men ibland glimtar det till.

Olivia var som ett solsken hela tiden, onsdagar kan vara hennes grej. Lite opålitlig statistik på det bara såhär efter en gång.

/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar