Stall Vall

onsdag 21 oktober 2015

Skritt och veterinärbesök

Zia skrittas och skrittas. Hon är pigg och känns än så länge fin. Gallan på vänster fram har inte kommit tillbaka. Så skönt. Härligt att rida henne igen.

Sune däremot är sämre i sin mugg så idag ringde jag ut distriktsveterinären. Hon höll med mig om att det inte ser bra ut. Sune har fått smärtstillande och ett schampoo jag ska tvätta med och en gel att smörja på. Nu hoppas jag att det vänder. Lillskrutten har ont och skötte sig ändå väldigt bra när veterinären kollade på honom. Jag tror jag prövat det mesta för muggen men inget har hjälpt. Jag har dock fått många fler tips men jag tänker hålla mig till veterinärens råd nu.

Så nu är det tvätt, smörjning, smärtstillande och föning av blöta ben som gäller. Jag kan säga att jag varit gråtfärdig många kvällar över den skitans muggen. Men nu känner jag mer hopp och rustar mig med tålamod. Nu har jag fått en professionell bedömning och behandling utifrån det. Känns skönt men kommer såklart bli en dyr historia. Jag försöker lägga bort stressen över att vi inte kommer nånstans rent ridmässigt och försöker tänka att han fått jäkligt mycket träning på att grejas med och att stå på gången timme efter timme. Sånt jag slarvat med att träna på.

Min högsta önskan just nu är att få sova en hel natt. Är helt slut av nätter med barn som inte vill somna och vaknar stup i kvarten. En natt på hotell med hotellfrukost vore nåt det.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar