Stall Vall

måndag 12 oktober 2015

Satans snorkallt!!

Usch. USCH säger jag. Fryser, det är kallt och regnigt och mörkt. Drabbades av akut höstdepp ikväll. Red på ridbanan för första gången i mörker den här sidan av sommaren. Belysningen var på men blir skuggor här och var så Starlight skyggade lite överallt och var allmänt pigg så det blev mest springigt. Mina fingrar domnade i kylan så var svårt att få en bra känsla och så var jag kissnödig. Riktigt kassa förutsättningar och det enda som jag gjorde bra var att komma ihåg hela programmet, red inte fel eller tvekade en enda gång. Nu ska jag släppa det och ta nya tag på onsdag, i ridhuset!

Punkt 3 på allmänna intrycket kommer bli a bit of a challenge. 

Hämtade ut mina nya brillor idag, varit lite orolig senaste dagarna för att de skulle visa sig vara ett sånt där impulsköp man ångrar så fort man kommit hem men jag älskar dom. Pheuuuw.

Olivia tyckte jag såg ut som en bibliotikarie (vilket var bra) och Emil undrade varför jag hade glasögon överhuvudtaget. För att annars så skulle mamma förmodligen ramla ner för trappan och slå ihjäl sig för att hon är så närsynt. Svarade jag inte. Men typ så.

/G 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar