Stall Vall

lördag 24 oktober 2015

Ropar banne mej lite hej!

Hej från öst!
Sitter hos syrran i Gustavsberg och äter godis och slösurfar medan hon jobbar och barnen stuckit till lekparken. Skulle jobba ikapp en del i helgen var tanken men först visade det sig att det är nåt fel på nätet här och när jag löste det genom att internetdela mobilen istället så insåg jag att jag glömt packa laddsladden till datorn. Smart. Hann ett par timmar iaf innan den la av. Kanske inte var meningen att jag skulle jobba utan vara ledig på riktigt... Har med en bok t ex, det är avkoppling det.

Andreas är kvar hemma och kopplar inte av alls för han har genom en kollega fått del av en ungnöts-leverans så han håller för tillfället på med att paketera en jävvla massa köttfärs i lagom frysportioner.




De här påsarna är innehållet från EN fullproppad systembolagskasse. EN! Det var 4 st såna plus en vanlig kasse med bara köttfärs. Utöver det en massa stekar, biffar mm som vi ska lista ut hur man tillagar. Vi kommer inte behöva köpa kött på väääldigt länge kan man säga. Och vet att det vi äter är från ett djur som haft det bra i livet!

Fun fact: Andreas var vegetarian när vi blev ihop. Not anymore (inte mitt fel, bäst att tillägga).

Till nåt helt annat - i torsdags red jag på ridbanan (med ljus den här gången) och nu törs jag faktiskt ropa hej gällande nytt bett och tyglar. Starlight känns mer harmonisk och stadigare, inte så dramatisk liksom. Och då var det ändå inte optimala förhållanden med mörka skuggor som svajade på banan i blåsten. Ska boka in en träning med Anna och se om hon märker nån skillnad på henne. Nu försvinner ljuset på eftermiddagarna och nästa helg är jag borta igen så vi får se hur det går att pricka in en tid som funkar.

Jag red även torsdagspasset utan stigbyglar, i galopp också denna gången. Riktigt bra träning. Kändes i magmusklerna direkt så helt klart har jag använt bålen annorlunda passet innan.

Ice var så nöjd med att ha Sune så nära så nära. Hon viftade inte ens på öronen när Karin blåste torrt med hårfönen. Starlight stod däremot och skeptiskt drakblåste i sin box utanför stalldörren.
Karin ser ut att äntligen vinna kampen mot muggen. Hurra säger jag för jag saknar att rida med min vän <3

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar