Stall Vall

onsdag 7 oktober 2015

En tumme upp, en tumme ner

Man skulle ju kunna tro att jag slutat blogga. Lämnat stall Vall och dragit till sydligare breddgrader där jag ligger i en solstol och dricker paraplydrinkar. Så är det inte. Jag hatar att ligga på stranden och paraplydrinkar är inget för mig. Nej höst, mörker, lera och kaffe är min melodi. Mörkret är dock riktigt drygt. Men bara att ladda pannlampan och ge sig ut. Oj vad hurtig jag lät, kan säga att det inte känns plättlätt men jag försöker tvinga mig själv. Det är ju rätt gött när man väl sitter i sadeln.

I torsdags var det dags för återbesök på Husaby. Så jag packade in häst, bebis och barnvagn och drog iväg. Kände mig rätt bra som lyckades ro i land detta med Arvid i sele på magen. Fick hjälp av snäll personal på Husaby att springa med Zia dock, det var lite överkurs. Jag hade en mycket bättre känsla inför detta besök och den känslan stämde bra. Zia blev testpilot för en ny utrustning som ska mäta hälta på ett mer objektivt sätt så några slags sändare tejpades fast på Zias bäcken och framben samt att hon fick som en mössa på huvudet. Och Torunn och datorn var överens, Zia var ohalt och friskförklarades! Dock blev datorn lite förvirrad av Zias arabslängar med huvudet :)

Så nu är Zia äntligen under igångsättning. Sunes mugg har dock blossat upp på nytt så han är halt på ena bakbenet. Ajajaj. Stackars skitonge. Jag hatar verkligen mugg. Men ska pröva ett nytt medel och utvärdera.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar