Stall Vall

lördag 17 oktober 2015

Bort med propp och sen galopp

Ibland har man nåt hängande över sig som gör att man inte får nånting annat gjort, en grej som blir som en propp i systemet som stoppar upp allt. De senaste månaderna har det som stoppat mitt flöde varit att lägga ut leksaker som Olivia rensat ut på Blocket. Har lovat att fixa och eventuella intäkter ska gå till hennes shoppingkassa till mässan på Sweden Horse Show. Grejerna har legat i hallen mellan våra sovrum hur länge som helst och inte bara varit dammsamlare utan STIRRAT på mig varje gång jag tittar åt det hållet. STRESS!
 
Men idag tog jag tag i det, annonserna är uppe och dinosauriepaketet är redan sålt och hämtas imorgon. Bondgården som också skulle säljas ville hon hellre ge till fritids för deras var trasigt. Fina unge <3
 
Adrenalinkicken jag fick när jobbet var gjort räckte till att byta sängkläder, städa och skura, sortera återvinning och plantera ljungplantorna jag köpte tidigare i veckan. Sanslöst effektiv!
 
Efter allt fixande stack jag till stallet för nu skulle det bli åka av! Har ju ingen aning om vad som är bästa upplägget inför en dressyrstart så vi får prova oss fram helt enkelt. Den här gången testar vi att köra en galopptur dagen innan med förhoppning om att hon imorgon kommer vara lite urblåst och kunna fokusera och hålla sig lugnare. Får se om det funkar, håll tummarna.
 
Fantastiskt härligt väder och jägarna hade åkt hem för dagen
så det var lugnt och skönt ute.

Starlight var på superhumör och lycklig över att få galoppera. Hon studsade för ett par grejer men det var verkligen ingenting, speciellt med tanke på att det är första riktiga galoppturen sen tävlingen. Underlaget på galoppvägens första del är helt fantastiskt nu, det har lagts på nåt slags grus och är helt amazing att rida på. Det kör ju travekipage där ibland så kanske är tack vare dom som det slags på ett så ridvänligt grus. Längtar tills Karin och hennes hästar är redo av rocka med oss.
 
 
Lägg till bildtext

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar