Stall Vall

fredag 2 oktober 2015

Bara sova kvar

Packat o klart! Efter halvhysterisk ledig dag med lite jobb en sväng vid köksbordet på morgonen, skurning av tävlingsboxar på A9, hem och åka med Olivia till tandhygienisten (bra tänder, beröm för hur välskötta de är, duktig unge som sköter dom själv), handla mat, åka hem o packa upp mat, tupplur 15 minuter, stallet och speed-dejta Lund-Karin och dotter Sunna som fick rida barbacka på Starlight i sandhagen medan jag mockade och babblade med Karin. Jag har världens bästa vänner, de är så självständiga och kräver inte min fulla uppmärksamhet hela tiden utan kan roa sig själva. I love you!!



Klart man kan tvinga fram öronen på en häst! Eller? :D

Innan det blev alltför mörkt så åkte Lund-Karin hem och stall-Karin och Ester följde med till ridbanan för snabblongering för att kolla så tävlingshästarna var fräscha och inte hittat på nåt dumt i hagen senaste dygnet. Brukar tömköra dagen innan tävling med den här dagen gick i bortrationaliseringens tecken. Fräscha upp hästar blev t ex bara tvätta Starlights svans och inte ens det gjorde jag speciellt noga. Allt blev i a f noggrant packat och nu ska jag paniksomna och förhoppningsvis inte drömma hemska stressdrömmar om en Ice som skenar med Olli och som slutar med att jag måste springa upp med Starlight för veterinärerna naken.

Godnatt!

/G


Saga hjälper till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar