Stall Vall

söndag 27 september 2015

Tränat och sånt

Inte för att vara en sån där som bara tycker saker är toppen och så men denna helgen blev kanonbra den med. Vädret gör förstås mycket men sovmorgon, städning (ibland kan det göra en helg bättre ja), träning och allmänt umgänge med familj och vänner är det som gör det. Och så vann Andreas sitt kompisgängs golfcup, sånt är skoj.
 
Igår tränade jag och Starlight för Anna. Blev fokus på delarna i programmet som inte funkar så bra än och även vilket upplägg som passar för oss. Avslutade med att rida igenom programmet 2 ggr, andra gången blev en förbättring och det gillar vi.
 
Fokus framöver blir flyt i framåtdrivningen, hålla ihop galoppen på diagonalen och framförallt: få Starlight att acceptera de kvicka förändringarna. Att gå från trav till skritt och sen trav igen med kort intervall fick henne att sätt emot direkt så det blir prio nu. Ute i skogen har hon minsann inga problem med kvicka ändringar. Från galopp till tvärnit och tillbaka till galopp igen på en millisekund. It's all in her head... Och i mitt.
 
Så fin, så bestämd och ändå så arbetsvillig.
Hon är mycket helt enkelt <3
Idag tog jag och Olivia morgonpasset och satan vad kallt det var imorse, bara 2 plusgrader och jag var tvungen att skrapa rutorna. Deppigt värre. Vi släppte ut hästarna, fixade stallet och stack sen ut på en sista tur på galoppvägen innan tävlingen. Gick jättebra och Ice var en pärla, känns väldigt positivt.

Buhuuuu
En glad nyhet för mig och medresenärer i CRV:n är att vi fixat uttag till motorvärmaren så den här vintern blir det minsann inget skrapande av rutor eller huttrande i lädersätena när det ska åkas. Kommer testköra det redan imorgon när jag tar morgonpasset.
 
Testkörde en annan grej idag. Tränsen ska putsas inför lördagen och biothane-materialet, som våra träns är gjorda av, går att köra i diskmaskinen så jag testade för första gången förut. Under tiden de diskades så var jag på bio (Sicario - inte riktigt som jag trodde men bra) och när jag kom hem så var tränsen fina och fräscha igen. Grymt!
 
Det distansryttare lägger ner i träningstid sparar de på persedelvård i
jämförelse med andra grenar :D
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar