Stall Vall

söndag 13 september 2015

TBS A9-ritten

(Ja jag vet att jag sa att man inte fick köra TBT på andra dagar än torsdagar men jag har aldrig påstått att jag är konsekvent)

Matilda skickade nedan fina bild från A9 som hon hittat på nätet nån gång. Jag fick tag i tjejen som fotat, Louise Gustafson http://hestfoto.weebly.com/, och fick godkännande att använda bilderna. Kul!


Vi pratade om tävlingen idag och Ice var pigg hela tävlingen, ville springa fort och springa med alla hästar (det jag är nervös för inför Olivias debut) men så fort det var slut så gick hon in i viloläge och bara åt. Vi tror inte hon var ute på några träningsritter inför A9-ritten så min förhoppning är att hon är lite coolare nu ändå, mognat lite i det där med att hästar springer förbi och så. Hon är tack och lov inte dum på något vis (som Starlight som sparkar bakut i frustration t ex) utan blir "bara" stark och springig. Vi får hoppa av och leda ibland om det blir för jobbigt för Olivia och så hoppas vi hon orkar hela tävlingen. Annars är det bara för henne att avbryta, inte värre än så. Bara hon inte blir rädd, det är viktigast. Att hon känner att hon har kontroll.

Här är jag och Starlight från samma tävling, min debut och Starlights comeback efter 5 års frånvaro från tävlingsbanorna. Tror inte det finns en enda bild från den tävlingen där hon har öronen bakåt, hon älskar verkligen att springa.

Hon var däremot riktigt rund vilket inte riktigt syns
på bilden. Men det var hon, var lite pinsamt att springa
upp i förbesiktningen faktiskt.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar