Stall Vall

söndag 20 september 2015

Hyper!

Någon hörde min önskan och gav mig superenergi idag. Fått så mycket saker gjorda så jag känner mig superpepp! Viktigast målet i helgen var att plocka ner poolen och få in utemöblerna i förrådet. Ett litet spel jag gillar att kalla Trädgårdsmöbel-Tetris. Är ganska imponerande duktig på att stapla grejer så det får plats mycket på liten yta. Har jag ärvt av min mor (ganska säker på att jag skrivit detta förut och isf har jag tyvärr även ärvt förmågan att upprepa mig från henne <3).

Så här såg det ut i början, nu är det nästan fullt. Bara poolen som ska in och den tar rätt mkt plats den.

Sen åkte jag och slängde återvinningsskräp, handlade och bakade brownies som ska med som muta till mina kollegor i Tranås dit jag ska imorrn. Är man beroende av folk så är man :D.

När det var klart så skurade jag och Olivia badrummet, också ett mål för helgen och till slut drog vi till stallet för lite galoppträning. Puuuhuhuuuhuuh.
Den gick jättebra, hästarna skötte sig finfint och Ice sprang inte ens och tittade åt höger hela tiden för Olli kramade på vänstertygeln med handen (utan att jag ens nämnt det, yaay!). 15 km på 1,40 h blev det, ca 9 km/h i tempo. Är en del skritt-transportsträckor för att komma till galoppvägen så därför blir snittet så långsamt men det funkar fint för vårt syfte. Vi kommer ändå skritta en hel del, bl a i nerförsbackarna och där det är elakt grus, på tävlingen. Skynda långsamt.




Förändringen i Starlights liv har gjort att hon lagt till med en synthlugg och smet ut ur boxen när Olivia skulle ge henne hösilage på kvällen. Igår ny box, idag nymålad ny box OCH dessutom fylld med halmpellets. Det kan bli för många intryck för en känslig individ. 

Imorrn ska jag rida innan jobbet för sen kommer jag inte hem förrän på onsdag, ska bli intressant att se hur Starlight har det i boxen efter natten. Olivia ville absolut med också, önska mig lycka till med att få upp henne vid 5 imorrn.

Och med det är det väl bäst att jag säger gonatt då.

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar