Stall Vall

söndag 13 september 2015

En ny upplevelse

Den här helgen har jag haft 2 sovmorgnar i rad, minns inte när det hände sist. Sally har sovit bredvid mig nästan hela natten och det hör inte till vanligheterna. Hon är ju tack o  lov inte någon jägarkatt så risken för en uppspydd sork i sängen á la Saga är minimal (fast sist jag sa det så låg det plötsligt en halv fågel i hallen som ingen ville kännas vid så vi får väl se vad vi hittar imorrn). Mysigt var det i alla fall. Fast jag sover sämre, tror jag ligger och klappar henne i sömnen eller nåt. Yeah yeah, var värt huvudvärken idag.
 
Idag Anna-tränade vi. Visade sig att hon tappat rösten men hade med sig hörsnäcka så vi delade lektionen och körde var för sig. Matilda var först ut och det var rätt spejsigt att värma upp bredvid och se hur Anna pratade hela tiden (med så svag röst så jag inte hörde henne) och Matilda som var knäpptyst. Det kliade i mig för jag ville veta hur det gick och det gick inte att tjuvlyssna. Visade sig att det gått bra, Matilda var nöjd (nöjd Matilda är bra, hon är inte så superlativig av sig så nöjd är ett gott betyg) och hon har nu fått mer verktyg för hur hon ska jobba med Ice. De såg jättefiiina ut på slutet!
 
Innan träningen så hann Matilda med att klippa henne på bakbenen och fixa
ett hjärta på rumpan enligt beställning från Olivia :)
Sen var det min tur, i med hörsnäckan och bara att köra på. Det var väldigt smidigt måste jag säga, jag hade Anna direkt i örat och tror faktiskt jag fokuserade bättre. Skönt för Anna att slippa prata så högt också. Det enda knepiga är att komma ihåg att själv ropa högt så hon hör mig när jag vill säga något. Passet gick bra, jag ska rida framåt men behålla takten, ha båda sittbenen i sadeln och känna Starlights bakben under mig och tänka på att i vänstergalopp ställa vänster men leda bogen ut mot höger så hon inte sladdar ut med bakdelen. Man kan utan att överdriva säga att båda hjärnhalvorna behöver samarbeta i dressyr. Och då rider jag på en vääldigt lätt nivå. Pheuuw.
 
Karin filmade lite idag och lyckades fånga Starlight med öronen framåt.
Inte alltid dom är det på dressyrdraken. Fina fina häst <3
Nästa helg klämmer vi förhoppningsvis in en träning igen!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar