Stall Vall

fredag 25 september 2015

En ledig dag

Fick ett mail från min svärmor idag, hon undrade om allt var bra, jag hade ju inte bloggat sen i måndags :D. Allt är jättebra lugnade jag henne, har bara inte hunnit. Jag var ledig igår men var seg, har nån förkylning i kroppen som gör det nästan omöjligt att komma upp på morgnarna. 
Var iaf i stallet, red dressyr. Lyckades pricka in passet mellan regnskurar och tränade igenom programmet ett par gånger. Jag måste se till så hon är ordentligt framgalopperad annars sätter hon emot i programmet och så har vi lite hörnpasseringar att träna på. Eller vad det nu kallas när man vänder ut på fyrkantsspåret från medellinjen eller när man vänder över ridbanan, där välter hon gärna inåt och skjuter iväg med bakbenen. Och så behöver jag lära mig rida rätt väg också, var inte helt självklart. Tur jag har mobilen så jag kan stanna och kolla. Annars gick det bra, är så roligt att rida min fina lilla häst. 

Hon hade fixat fin frisyr medan jag varit borta.

Efter stallet så var jag med barnen till skolan och spenderade lite pengar till Zasp-projektet. Chokladhjul med Emil, brödköp och fick lära mig dansa folkdans på Olivias station. Well spent money!

Fick stressa därifrån för att hinna till en föreläsning med Karin. Hela långa vägen bort till Kedjeåsen, utanför Karlskoga, åkte vi och lyssnade på veterinären Karin Alexandersson som pratade om hästens mun, tänder och bett. Var superintressant och lärorikt. Och kändes skönt att faktiskt känna att vi har rätt bra koll i vårt stall, vi rider varierat, ofta bettlöst och det är bara Ice som ibland har nosgrimma över munnen och det är när Olivia behöver känna sig lite tryggare. Ice lyssnar ju inte alltid riktigt på stoppsignalerna och då gapar hon, kör upp huvudet och kutar på. Imorrn ska jag däremot kolla storleken så det inte är för stort, tror inte det men är nyfiken. 


Som avslutning gick vi ut till ett närliggande stall och tittade på bett på denna söta 3-åring (som trots uttrycket på bilden var lugn och nöjd i Karins sällskap).

Imorgon blir det Anna-träning, ett helt pass ensam med Starlight. Oj vad vi kommer få jobba :D

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar