Stall Vall

söndag 6 september 2015

Bra avslut på en sjuk vecka

Hela familjen har lyckats med att bli sjuka denna vecka. Ester började, sen jag,  Arvid och igår var det Oskars tur. Oskar fick både vaba och vafa då jag inte orkade ta hand om barnen utan låg däckad i sängen hela onsdag och stor del av torsdag. Men nu känner jag mig piggare.
Och idag hjälpte Görel mig att springa med Sune och så kollade jag honom även på böjt spår på ridbanan. Han ser jättefin ut! Ohalt och rör sig mycket bättre än i somras då han var inne i en riktig växtperiod. Så skönt! Så nu sätter jag igång honom och avbokar tiden på Husaby. Jag bokade in honom när han var halt i och med att jag ändå ska åka med Zia. En häst mer eller mindre i transporten spelar ju ingen roll och ville gärna ha en tid ifall inte hältan skulle ge med sig.
Zia vilar och gallan har i princip försvunnit, den kommer tillbaka ibland, dock inte alls i samma omfattning som innan hon behandlades. Den var helt borta när hon gick på metacam men har nu kommit tillbaka vid några tillfällen. Så jag känner mig kanske inte lika kaxig som innan, att det nog bara skulle krävas en behandling och att hon sen skulle vara bra. Men vi får se, det återstår att se och jag försöker att vara nollställd inför återbesök. Jättelätt, inte alls. Hon rör sig i alla fall väldigt fint.
Jag är också så glad över att Matilda är tillbaka hos oss. Hon har varit mycket saknad. Nu planerar vi lite distanstävling för henne nästa år också. Kommer bli så roligt!
Nu är hösten här för hästarna har börjat äta hösilage igen. Ett säkert tecken.
/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar