Stall Vall

måndag 17 augusti 2015

Zimmar lugnt

Det går på halvfart här på Vall just nu. När det gäller ridningen alltså. Det är Olivia och Ice som står för mest action för tillfället. Zia maskades förra veckan och har därför vilat. Hon fick ju kolik förra gången hon maskades så därför har jag varit väldigt nojjig och låtit henne vila en vecka. Zia fick tummen upp av equiterapeut Sara förrförra veckan men jag och Zia följer ändå med Görel och Starlight till Husaby nästa vecka. Jag vill göra en koll av henne hos veterinär nu när hon är uppe på 12 mil och sen har hon ett par gallor på frambenen som stör mig. Så vi rider men tar det ändå lite halvlugnt fram tills det besöket.
Sune har nu vilat i drygt 3 veckor och ska sättas igång när Pär varit här och skott allihop på onsdag. Det klonkar lite oroväckande om hans skor så jag väntar tills de nya löpskorna är på plats innan vi startar igång igen.
Jag har kommit igång bra med löpträningen nu och känner mig starkare. Har också införskaffat hantlar så nu hoppas jag att jag får till lite bra hemmaträning. Hade en ambition att börja gymma innan jobbet när föräldraledigheten är slut men inser att jag inte kommer få till det. Hoppas kunna rida någon morgon innan jobbet istället. Vi får väl se.
/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar