Stall Vall

fredag 7 augusti 2015

Torsdag

Starlight får ta det lite lugnt nu fram till Husaby-besöket. Hon är som sagt inte halt eller nåt så det blir ingen viloperiod utan vi kör aktiv skritt med lite travinslag. Igår t ex så var vi på ridbanan. Olivia tränade på lite olika saker med Ice, bl a trav och galopp utan stigbyglar (skitsvårt och såå nyttigt). Tyckte hon fick till vänstergalopp lättare och Ice verkar vara ganska alert. Det ska Olivia ha cred för för nu är det faktiskt nästan bara hon som ridit henne i sommar. Det syns på Olivia också, hon är mer taggad och när vi kommer hem från Stockholm på söndag så blir det ridning igen. Allt blir roligt när man märker att man utvecklas.
 
Starlight och jag dressyrskrittade (låter fancy, eller hur :D) vilket innebar att försöka hålla oss raka och spåra med alla benen, träna skänkelvikningar och på slutet ställa och böja igenom lite mer åt båda hållen. Vi kände på traven också och den var som vanligt. Ett pilatespass för häst helt enkelt.
 
Innan stallet åt vi god grillad mat.
Nackdelen med att behöva köra bil till stallet är att man inte
kan dricka vin till sån god mat.
Karin hade hämtat hem Ice och Starlight när hon lämnat sina i sommarhagen så våra hade fått stå inne och vila ett par timmar innan vi kom. Var en trött och kelig Starlight som stod i boxen.
Öppna ögon men hon sov nästan, kom små pysande sovljud från mulen <3
 
Nä nu ska jag packa ihop mig och möta familjen på Pizza hut, sen drar vi till Stockholm om ett par timmar, jag och barnen. Vi ska hälsa på syrran och kusinerna och bara ha det gött.
Min hjärna när jag tar ledigt...på riktigt:
 
Hippy Jam
 
Trevlig helg!
 
/G
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar