Stall Vall

lördag 29 augusti 2015

The winners takes it all!

Efter en megaregnig vecka så kom solen äntligen tillbaka till Karlstad igår. Tur det för jag och Olivia skulle ut och galoppera idag och sen var det medlemsfest med distanrittsklubben under bar himmel på tävlingsområdet. Blev en himla trevlig kväll med tipspromenad, mat och prat. Och prisutdelning!
Första prisutdelningen gällde tipspromenaden som jag VANN! Say whaaat, jag vinner aldrig såna. Sen att jag tydligen inte vet skillnad på gran- eller tallkotte behöver vi kanske inte berätta för pappa. (Vill poängtera att jag visst vet svaret men var lite disträ när jag svarade)
 
Andra prisutdelningen gällde några års vintercupar där det tydligen varit lite dålig ordning på pokaler och sånt så nu fick tidigare vinnare sina priser.

Fr vänster: Ronja Ludvigsson, Birgit Glanander och Anette Spadhe.
Den sista prisutdelningen gällde årets distriktsmästerskap som avgjordes på Laxåritten i klassen T80 där jag och Starlight debuterade. Vi var tre ekipage från Värmland så vi blev alla placerade.
Jag och Anette Spadhe skulle ta det lugnt så Anna Mårgård hade segern som i en liten ask (fast hon blev nervös på första slingan när jag passerade henne hehe) och som bonus så gick hon ju även och vann hela klassen. Jag fick en hedrande silvermedalj och Anette brons.
 
Applåder och visslingar!


Min första medalj i vuxen ålder!
(Jag räknar inte den man får när man springer Stadsloppet/Vårruset faktiskt, den får ju alla)
Rosetten är Starlights men hästar var inte inbjudan till grillfesten så
vi ryttare snodde dom, vi tvingades ändå köra ärevarv till fots så vi förtjänade dom.
Galoppturen gick bra idag också. Ice fick ha vanliga distanstränset och Olivia tyckte att hon inte sprang lika fort med det och vill gärna ha det på tävlingen. Hon låg på lagom avstånd bakom Starlight precis som förra gången och det känns väldigt positivt. Vi har planerat en träningsritt på A9 tillsammans med ett gäng ur klubben om ett par veckor och då ska det bli intressant att se hur Ice beter sig, måste få lite koll på om Olivia kan hantera henne i lite mer tävlingssituation.
Fasen vad jag gillar vår klubb, många positiva drivna människor som brinner för hästarna, gemenskapen och sporten.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar