Stall Vall

tisdag 25 augusti 2015

The good news

Vicken lång dag det blev, hej o hå. Kom hem från Husaby vid 17-tiden och hann med lite stallfix innan jag ruschade iväg till Emils första klassfotbollsmatch. Tyvärr dök inte motståndarlaget upp så Emils klass vann på walk-over. Att de vann sket Emil i kan man säga för han var jättebesviken på att det inte blev nåt. Kan man ju förstå, alla barn var laddade trots regnet (är tydligen årets grej, regnade varenda match i våras). Men, that's life tyvärr. Som tur var så kunde han istället sticka hem till sin kusin och hänga så det slutade rätt bra ändå.
 
Nåt annat som slutade fantastiskt jädra underbart bra var Starlights undersökning hos veterinären. Hon var jättefin, hade inte ont eller någon rörelsestörning nånstans (bortsett från ojämnt musklade bakpartiet som vi jobbar på). Kort och gott - 2 tummar upp och varsågod att rida på!
 
Aaaah, det känns s å  h i m l a  s k ö n t. Och så här med facit i hand törs jag säga att det var vad min magkänsla sagt de senaste veckorna. Hon har verkligen varit fin i ridningen, inte brytt sig när jag grejat och klämt på frambenen eller något annat knasigt. Men jag är glad att vi åkte för hon har under senvåren varit lite otålig till och från när man små-"böjt" fram och nu när hon gått en 8-milare också så känns det riktigt bra att hon är genomböjd på klinik med felfritt resultat. Nu ska vi "bara" fortsätta hålla oss friska och fräscha och blicka framåt. Hösten kommer förhoppningsvis spenderas med att rida en CR50 tillsammans med Olivia & Ice, distansrittsläger, lite hoppning och en massa dressyr.
 
Vi ska ha så kul min sagohäst (jorå, veterinären tyckte minsann att hon såg ut som en sån när Karin longerade henne så nu kör vi på det) och jag!
 

Husabys ridhus verkar ha en väldigt slimmande effekt (på kort i a f) :D
 

Efter matchen som inte blev av så åkte jag tillbaka till stallet och pysslade klart och hämtade hem Sune och Ice tillsammans med Karin och Ester. Dom var blöta och ynkliga och följde gärna med hem.
 
Ice kliade sig över hela stallgången medan jag släppte ut
Starlight och mockade boxen.
 
Och sen kunde hon äntligen rulla sig. Snyggt gumman, snyggt.
Nu ska jag sova och drömma om galopp, snabb utegalopp och fin luftig dressyrgalopp.
Gonaaatt!

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar