Stall Vall

torsdag 27 augusti 2015

Sune is off

På väg hem från Husaby konstaterade vi att det är ju tur att jag har 2 hästar så att jag får rida ändå. Hahahahaha! Kul skämt. När vi hämtar hem fuxarna på kvällen så ser jag att Sune är svullen insidan av, såklart, vänster fram. Känner på det och det är helt hårt. Ett överben. Jag som liksom trodde att de inte bara kom sådär över en natt. Nu har jag lärt mig att de visst kan det. Görel sprang med Sune och ajajaj han var rejält halt. Jag började nojja för en fraktur/spricka och skickade iväg bild på benet hej vilt. Jag var rätt trött i huvudet efter en lång dag på Husaby. Vår snälla equiterapeut Sara ringde upp och lugnade mig. Sune har troligtvis slagit på sig och därför fått ett överben. Inte konstigt att han har ont, benhinnor gör ont när man slår sig. Vila och kyla. Överben är ju lite knepiga i och med att de kan växa vid för mycket rörelse. Valet av hagkompis till Zia blev ju inte svårt i alla fall. Men 2 hästar innebär inte att man får rida. Suck. Men men får försöka göra allt där andra som jag borde göra. Typ röjsåga hagen. Hann ju rida 2 ggr i alla fall, grym igångsättning :)

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar