Stall Vall

fredag 21 augusti 2015

Strike a pose!

Tvingade Karin att ta kort på mig och Ice igår, är så sällan jag rider henne så det kan ju vara skoj. Sune ville också vara med. Så klart!
 
Ice bär upp mig rätt ok ändå, ser inte ut men känner mig som en jätte så det är rätt strategiskt att hoppa upp på Starlight efteråt så man får känna sig lite normal igen. Jag fick påminna mig själv ett antal ggr om att TA AV sporrarna innan jag bytte häst. Starlight är ju rätt så jättekänslig och även om det skulle vara spännande att se vad som händer om hon får träffa ett par sporrar så tror jag att jag skippar det. Flygtur någon? :D :D
 
Däremot var det intressant att jag upplevde Starlight som ovanligt okänslig efter att ha ridit Ice med sporrar. Verkligen nyttigt att rida olika hästar. 
 
 
Men hur sitter du människa??
Karin påstår dock att jag inte satt så när jag red så jag väljer att tro på henne.
Ice är rekommenderad boots på framhovarna, i både hage och vid ridning, ett par veckor framöver för hennes hovar flyter ut så extremt nu på sommaren så Pär skodde henne med en storlek större skor = risk för att hon råkar trampa av sig en doja eller två. Ifall nån icke-hästmänniskaläsare undrar vad i hele världa ho har på föttera.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar