Stall Vall

torsdag 20 augusti 2015

Stalldag

Ok, nu ska jag försöka få till 2 inlägg på en gång här så jag kommer ikapp...KÖR!
Igår var det äntligen dags för skoning av alla hästarna. Äntligen för att Starlight dels hade en gammal doja på höger fram (tappskoersättningen som Camilla snickrat på och som höll i typ 3 veckor fram till riktiga skoningen, heja dig Camilla!) och dels för att Ice framhovar var rekordfula. Hon såg inte klok ut. Jag hade passat på att ta ledigt och det var så gött, solig dag och jag fick massor gjort.
 
Här vare livat!
Medan Pär fixade Sune och Zia så hämtade jag stallpellets, skjutsade hem Olivia, fyllde på vatten och bankade ner ett par stolpar som vält i sommarhagen. Kom tillbaka till en mycket mer finfotad ponny.
Före och efter.
Ingen vacker lagning men snart är betessäsongen slut och
hästarna flyttar hem igen och jag ville hem till mina barn efter en heldag i stallet.
 
Sommarhagen har verkligen en blandning av miljöer.
En stor grop med grenar t ex. Björnfälla?
När Pär åkt så tog jag min nyskodda Ferrari och red ut en sväng för att känna på galoppen och ååh vad vi gillade det. Starlight var så nöjd med att få springa på riktigt och kändes superfin. På vägen hem vadade genom vattnet i sandgropen, värsta sommarfeelingen och det närmsta vi kom att bada i år.
 
 
Och så lite mat på det. Serveras enklast på stallgången.
Nu var klockan runt 15.30 och jag kan tycka att resten av dan borde kunnat spenderas i soffan men när jag ätit så bara kände jag för att ta tag i målningen av panelen på garaget som måste göras. Blev nästan klar, bara 5 lockbrädor kvar, sen tog färgen slut. Trevligt ändå att vara så effektiv hemma för en gångs skull.

Slut på inlägg 1. (Borde jag gjort en cliffhanger?)

/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar