Stall Vall

torsdag 27 augusti 2015

Övergångar...hjälp

För att få kvällen ledig så fick jag spontant för mig att morgonträna före jobbet idag. Skulle ändå till osteopaten 8.30 för årliga korrigeringen så då hade jag lite mer tid. Ösregnade ända tills mitten av passet ungefär så fokuset var väl sådär. Hon kändes fin men svårare att få ihop i början och efter ett tag kom jag på varför. Red nämligen med distanstränset eftersom det regnade och när jag kollade närmare så ser jag att tyglarna inte är knäppta i bettringarna utan i sidostyckenas "ringar". Sidepull-style alltså. Gonatt.
Så fort jag rättat så blev det en väldig skillnad. Det förklarar helt klart varför jag fick lite dåligt gensvar när vi galopperade ute i helgen, jag och Olli. Jösses :D.

Vi jobbade med övergångar och skänkelvikningar. Skänkelvikningarna blir bättre och bättre, övergångarna från galopp till trav däremot, hjälp. Jättesvårt och måste tränas mycket på om vi ska kunna rida program. Hon blir så himla taggad och galopperar på stället när vi brutit av och sen försöker hon smyggaloppera resten av traven. Ungefär som att sitta på nån som hoppsar fram. Söt men jobbig. Vi kämpade på men jag kan inte direkt påstå att vi fick till nån riktigt bra övergång. Får ta hjälp av Anna nästa vecka. 

Jättetrött morgonhäst.


Plask plask plask.

Gick bra hos osteopaten också, var lite korrigeringar här och där som jag misstänkte. Bra att vara proaktiv och förekomma så jag inte snedbelastar mig och Starlight. En gång i halvåret tyckte Carin att jag bör komma dit så det är bäst jag lyder :D.

Just nu kollar jag och Olivia på Emils som tränar Shorinji Kempo för första gången denna terminen. Han är så himla duktig!
Sen ska vi storhandla mat och läsa läxor. It's vardag igen och jag gillar't faktiskt.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar