Stall Vall

lördag 1 augusti 2015

Medicin

Vi hade bokat in att åka till hästloppisen på Solbergs Gård idag och efter den tuffa fredagen så kände vi att shopping för att göra oss lite mindre olyckliga var nog inte så dumt. Hela familjen drog iväg strax innan 10 och mötte upp Karin & Ester på plats. Gäller ju att vara ute i god tid så inte det bästa är sålt. Fyndade bl a ett stalltäcke och ett fleecetäcke till Ice, 2 pikéer till Olivia och en jääättefin dressyrkavaj från Pikeur till mig. Så himla nöjd, den är superfräsch, satt riktigt bra och kändes himla skön och följsam. Nu ska vi "bara" lära oss ett dressyrprogram så vi vågar oss ut på nån tävling.

Så här fin är den.


Funkar väldigt bra med tävlingstoppen jag köpte
på Välingeveckan också.


Lite stiff posering.


Och så från sidan. Jag ser verkligen bekväm ut med att posera...
Ester hängde med Olivia hela tiden och sen följde de med hem och lekte en sväng innan vi drog och käkade lunch på Pizza Hut. Emil fyndade inte direkt på loppisen så vi stack till BR Leksaker och brände presentkort och lite sparpengar på Nerf-gevär och Minecraft-Lego också.
   Trodde inte jag skulle uppbåda energi till så mycket mer men banne mej, jag tog tag i målandet nästan direkt vi kom hem så nu har jag gjort det jag ska så Andreas kan fortsätta sätta panel. Underlättade att en av bästa vännerna, Linda, kom och höll mig sällskap när jag körde den större väggen.
   När målandet var klart och Andreas kommit hem från sin golfrunda så stack jag och Olivia till stallet för en liten 40-minuterstur i lillskogen på våra hästar. Lite väl kort med alldeles för lite galopp tyckte Starlight som hoppade jämfota över rötterna. Imorrn ska vi ta betydligt längre tur så hon får springa av sig lite.

Upp o hoppa!
 
Gräset är alltid godare till och från hagen.


Olivia fyndade en flughuva för 10 spänn. Tjusigt!
Alla barn fick gratis ta 5 st hästtidningar var också så
nu har hon ett gäng från 2000/2001. Rätt kul faktiskt, måste kolla
in vad som skrevs och hur folk såg ut då. Själv var ju
hästmänniskan i mig gömd i mitt undermedvetna på den tiden.
 
Skimmel i solljus
 
Vi orkade inte gå tillbaka med hästarna till sommarhagen så vi red dit.
Bilen stod ändå där så vi kunde lasta in sadlar m m i den.
/G








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar