Stall Vall

torsdag 20 augusti 2015

Like a pro

Inlägg 2
 
Jag fattar inte de bloggare som producerar 4 inlägg om dagen samtidigt som de verkar ha ett liv vid sidan om. Iofs brukar mer än hälften av inläggen vara sådär intressanta men ändå. Jag har fullt sjå här att få till det och då är det ändå knappt halvintressant och uppskattas förmodligen mest av närmsta kretsen. Om ens den, min syrra vill jag väl påstå tillhör närmsta kretsen och hon läser inte ens bloggen. Hmpff.
 
Yeah yeah, like a pro var rubriken och kolla in fotot Andreas och Johan tagit på Andromeda-galaxen med hjälp av deras stjärnkikare. Heeelt grymt bra och jag är så imponerad. Skilled!
 

Själv kände jag mig som ett pro idag när jag först red Ice och sen Starlight, 2 hästar på rad liksom. Tyvärr hade jag ingen hästskötare som serverade dom åt mig utan fick minsann sköta allt själv som vanligt. Var ingen vidare värme på kvällen insåg jag när solen började gå ner. Kanske ska börja ta med jackan i fortsättningen. Tvättade den igår för gulle-Arvid spydde yoghurt på den och det luktade sådär gott bara. Så då hängde den på fel ställe och jag såg den inte och då glömde jag den som den vanemänniska jag är.
 
Red Ice först och det var länge sen det. Tog sporrar för första gången och tjena vilken trevlig respons jag fick. Plötsligt var ponnyn väldigt mycket mer alert och vaken på mina skänklar. Mycket trevligt. Vi tränade på ungefär samma saker som Olivia och Ice i tisdags och det gick ganska bra. Men hjälp vad hon behöver mjukas upp i galoppen. Gick bättre när jag kom ner bättre med rumpan i sadeln. Har en tendens att bli för lätt i sitsen och inte riktigt sitta i sadeln. Ett mycket unikt problem för just mig :P (obs jätteironisk). Det var inte lätt att runda henne alltså och jag kan tänka mig vad hon utnyttjar det när Olivia rider som verkligen inte har det lätt med att sitta tungt i sadeln. Det får bli mitt mission framöver. Rundare galopp på Ice. I traven var hon däremot mycket finare.
Det var i a f väldigt skoj och 40 minuter var precis lagom.
 
Kkkkallt
Sen var det Starlights tur och hon tyckte arbetsskritt var såå tråkigt och trav var sååå tråååkigt. Galopp var först liite tråkigt och sen blev den jättekul och på köpet blev traven också jättekul. Hon kändes riktigt fin för att ändå inte dressyrats mycket senaste månaden. Hon har verkligen en härlig galopp och det var skönt att känna att hon fortfarande var hyfsat stadig och självbärande. Och även om skänkelvikningarna inte är de snyggaste och rakaste så börjar de ändå likna skänkelvikningar och det får man ju vara glad för.

Min häst är bäst! (och ponny!)

I övrigt så har barnen börjat skolan igen idag så nu ska vi klämma in läxor och lite annat skoj men det kommer bli så bra så. Ser fram emot den här hösten (förutom mörkret, whats up med mörkret som kommer??).

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar