Stall Vall

onsdag 5 augusti 2015

Inte tävling men spännande ändå

Jahapp, då var man ingen semesterlirare längre. Gick ändå över förväntan att börja jobba i måndags.
Astrött på morgnarna men det beror nog mest på total oförmåga att lägga sig i tid på kvällarna. I måndags var jag stalledig och var hos frisör och klippte mig istället. About time, mitt stackars hår såg för jävvligt ut. För ovanlighetens skull gick jag till en salong (istället för hos en kompis som tyvärr är såå himla busy med jobb och barn i sommar så hon inte hade tid med mig. Vad är det för prioriteringar MATILDA! <3). Så nu fick jag sitta i massagestol och få håret tvättat och sen klippt. Älskar att se det slitna klippas bort.

I söndags red Olivia på ridbanan och tränade på halvt upphöjda bommar på volt i alla gångarter. Galoppen var svår, vi fick inte till alla tre en enda gång, 2 max. Men i traven såg det fint ut. Och galopp på spår och volt utan bommar funkade fint. T o m vänstergaloppen. Vi avslutade positivt med galopp över endast 1 bom och det var lättare även om Ice försökte smita åt höger i vänstervarv några ggr. Varför jobba i onödan liksom. Inte lätt det där när man försöker hjälpa Olli peta in Ice mage med vänster skänkel så hon ska bli rakare för då blir det mycket att hålla reda på när man även måste rama in högersidan. Ridning är en konst.

Jag filmade galopp över bommen men råkade radera sen så jag "tvingade" Olivia
skritta över bommen för att kunna ta en stillbild till bloggen. Man kan ju undra vad det är för fel på mig,
det är helt ok, det gör jag själv också :D.
Och så lite Starlight-nyheter då.
ET-Sara var hos oss i tisdags och tyvärr så är hon lite böjöm i höger fram så istället för Billingeritten 22/8 så blir det Husaby 25/8. Hon känns och ser verkligen jättefin ut i ridningen så vi är ute i väldigt god tid om det visar sig vara nånting. Höger fram är, som vi konstaterat tidigare, hennes svaga punkt p g a den gamla pålagringen på SI-leden och som gjort att hon under en lång tid snedbelastat sin kropp. Tusen spekulationer har snurrat i huvudet och tankar har bollats men nu är jag ganska klar med hur jag ser på saken och känner mig rätt lugn och positiv. Det ska bli en intressant tur till Husaby (trist utgift dock). Inte nog med att Karin & Zia hänger på (Zia ska passa på att få en allmän statuskontroll) så ska vi även ultraljuda Starlights gamla skada och se hur det ser ut därinne.
Får se om jag törs titta :O.

Ester stoppade in blad i Starlights underläpp och där blev
de kvar. Tydligen ingen aptitretare att stå med varma
trött-täcket ET-Sara har med sig.
/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar