Stall Vall

lördag 1 augusti 2015

Innan allt blev sorgligt igår...

...så var vi iväg och hoppade. Höll på att inte bli av först för på torsdagen hade Starlight lyckas trampa av sig en sko. Igen. Tredje i år, otroligt störigt. Antar att det beror på det blöta vädret för så här var det inte förra året. Återigen kom ängeln Camilla to the rescue då vår hovslagare olyckligtvis råkade vara bortrest. Får hovslagare verkligen ta semester :P?? Nääerå, det är Pär så värd så. Och som sagt, Camilla är ju en riktig klippa.

Så hoppning blev det och denna gången var det jag och Starlight som skulle åka. Egentligen Ice också men jag ville fokusera på mig så här första gången så jag ångrade mig och lät barnen följa med så åskådare/filmare istället. Med en tom plats i släpet så gjorde Karin en spontanare sådär på morgonen bara och hängde på med Zia. Jippi liksom!!

Anna Mårgård hade redan klurat ut en bana och ställt upp allting och övade sen på att vara ridlärare på oss, hon skötte det kanon. Starlight var suuuupertaggad och tyckte det var så kul så hon nästan glömde bort att vara rädd för bommarna. Hon var jätteduktig och vi hade helt enkelt skitkul! Barnen filmade och lekte eller nåt samtidigt så filmen är rena åksjukekarusellen. Stackars mobilkameran försöker i panik fokusera mellan svepningarna och skaket så det var inte helt lätt att få till några skarpa stillbilder från filmen.

Anridning mot dagens "titthinder", Starlight brydde sig förvånansvärt lite
om de skumma plasthjärtarna (hur i hela %&¤&% böjer man hjärtan i plural??).
Obs, jag har inte suddat ut mitt fejs, jag är tydligen ansiktslös här haha.


Klappa duktig häst som hoppat titthindret. Kolla gladöronen <3



Och så klappa efter sista hindret, en oxer på 60 cm.
Det läskigaste hindret enligt de flesta hästarna. Och ryttarna,
så det gick nog lite hand i hand det.

 
Filmen ses på egen risk, på riktigt. Jag blir yr av den på vissa ställen.
 


Mina duktiga hjälpredor.
Olivia fick lasta Starlight när vi skulle hem, hon var lite motvillig
en snabb sekund men Olivia trixade lite kvickt och då gick hon in.

Det här kommer vi göra fler gånger!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar