Stall Vall

måndag 31 augusti 2015

Hopp o hej!


I söndags stack vi iväg på lite löshoppning med Ice och Starlight. Egentligen skulle någon av Karins vara med men de har ju lite sjukstuga så Karin och Ester följde med och assisterade istället.
Båda hoppade lätt och fint, Ice körde sin vanliga oengagerade stil med trava trava skutt galopp galopp skutt galopp galopp skutt. Typ. Hon är skojig för på slutet när hon körde några varv så springer hon själv runt och hoppar, hon gillar't men tänker inte anstränga sig en massa i onödan.
 
Starlight är sitt vanliga jag, tvärnit i början och tveksamma skutt och sen hoppar hon jättefint.
 
Spökhästen fixade 85 cm sprättlätt.
Lite film på blandade hopp, skutt och tvärnitar.
 
 
Resten av dagen passade jag på att måla klart sista fem lockbrädorna på garaget och skurade insidan på bilen, my god vad skönt det var att få gjort. Har inte blivit av på hela sommaren och hela bilen var full med grus, spån, höstrån, damm, 3 strips som ramlat ner mellan sätena och annat mysigt.
Nu är den så fin och fräsch som det bara går.
 
Idag köpte jag lusern på lunchen så det hann inte gå ett dygn ens innan den luktade häst igen. Men det är inget som inte lite Bubble Gum Wunderbaum kan fixa (det var slut på vattenmelonlukt, jag är sådär överens med tuggummilukten).
 
Fyndade även ett par stövlar i nästan nyskick och beställde varsin tävlingspiké till mig, Olivia och Karin på Myshkin där min granne Malin jobbar (och som är skyldig till att jag står här med 2 hästar och en bästis 2,5 år senare <3). Jag har ju helt glömt av att man måste ha krage när man tävlingar så nu kommer vi ha fina funktionspikeér från Craft nästa gång. Självklart i våra individuella färger!
 
 
Ett kap! Begagnade Mountain Horse-stövlar i nästan
nyskick för 600 spänn. Såå sköna!
Olivia och jag tog en tur i lillskogen nu på kvällen. Med pannlampor och reflexer. Buhuu. Var mysigt ändå, blir värre när regnet drar in. Typ imorrn.

Näpp, nu måste jag sova. Blir ingen träning imorrn för Anna så jag tänkte morgondressyra istället och måste gå upp jämt görtidigt. Hjälp.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar