Stall Vall

lördag 15 augusti 2015

Facebook yes or no

Facebook har verkligen blivit en redig återvinningsstation senaste månaderna. En sån där obevakad där lata människor ställer skräpet i osorterade påsar utanför containrarna. Vet inte vilket jag stör mig mest på just nu: folks likes och delningar av skitsidor fulla m ogenomtänkt hat eller länkar med "Man tror att det bara är en vattenbalja men se vad som händer när man adderar en motorsåg och ett paket russin". 

Fast jag gillar dom bra grejerna väldigt mkt. Åååh dilemma. 

Just nu känner jag för att köra unfollow på alla vänner och bekanta och bara använda chatten, informationssidor (t ex Karlstad Kommun, BRA sida) och events. Är trött på all information och att ta ställning till grejer, bra och dåliga. Är ju mest en massa deprimerande grejer som visas med undantag för vissa solskensinlägg. Men mest är det länkar hit och dit. Ge mig riktiga människors uppdateringar istället. Riktiga bilder.

Dubbla känslor och jösses vilket litet problem i det stora hela. Fast om alla människor på hela jorden bara hörde trevliga nyheter så skulle nog folk vara gladare. Och glada människor slåss inte. Om de inte är felprogrammerade och blir glada av att slåss förstås.

Nä kanske ska sova istället för att amatörfilosofera. 

Ssch I'm trying to think här.

Godnatt!

/G - kanske låter deppig men mår väldigt bra, gillar bara inte vart världen är på väg

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar