Stall Vall

måndag 17 augusti 2015

Dressyrat lite

Jag är så fruktansvärt trött. Vill bara säga det. När väckarklockan ringer - t r ö t t. På jobbet - pigg. Kommer hem - t r ö t t. I stallet - pigg...ish. Kommer hem - t r ö ö ö t t. Finns inget tröttsammare än folk som ska tala om vad vad trötta dom är. Så sorry, jag känner med dig, du som läser detta. Men jag är såå trött.

Så därför har jag lagt mig redan nu och hoppas på att vakna imorrn med ett skutt ur sängen, redo för en ny solig dag. Men förmodligen kommer jag vara lika t r ö t t. 

Vi var och red på ridbanan idag, jag o Karin. På skimlarna. Skritt o trav för vår del medan Karin och Zia galopperande fram så fint i solnedgången. Jag tror Karin var nöjd, hörde nåt om att hon kunde svänga höger iaf. 
Jag är i ett slags vacuum i träningen. Hon känns som vanligt och rör sig fint så hon får fortsätta gymnastiseras måttligt fram till veterinärbesöket men det är trist att inte kunna ta i och jobba ordentligt. Hon sväller ju upp som en jädra luftballong när hon inte får komma ut och galoppera också. Typ som jag. 
Karin vill väldigt gärna att vi ska ut och galoppera utan hästar men jag är så otroligt omotiverad. För jag är...waaait for it...så t r ö t t.

Missade att fota en riktigt rolig bild på Ice i sommarhagen förut, hon gick och dammsög gräs i diket så halva hon försvann.
Hon hann tyvärr precis klättra upp så det blev inte roligare än så här. Men Karin ser glad ut iaf :D

/G

Update: Blir lika förvånad varje gång men tydligen är bästa botemedlet att lägga sig i tid på kvällen. MKT piggare i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar