Stall Vall

torsdag 6 augusti 2015

Besök och bortglömt jubileum

Hej o hå vad fort tiden går, hinner inte riktigt med just nu. I onsdags hade vi med oss kompisar till stallet. Min vän Elin och två av hennes barn, som är klasskompisar med Olivia och Emil. Alla fick rida (utom jag, så jäääla taskigt ;D). 

Först hämta i hagen, då fick Matilda och Hanna rida barbacka hem till stallet.

Pyssel med Ice. Hon har så vackra bananhovar nu på sommaren. Lååånga och utflutna. Superfint. (För ej horse lovers eller folk som har svårt att läsa tonlägen så jag jätteironisk, de är inte vackra alls). Men om 2 veckor kommer Pär och då blir de fina igen.

Starlight blir också fin. Jag fick skäll av Olivia för hennes svans var tydligen JÄTTEtrasslig. SoooorrY.


Sen blev det några varv o lillskogen både med och utan ledare. När jag inte ledde så plockade jag blåbär och hatade myggor. Och babblade med Elin. Sen skulle Elin rida. Hon är nybörjare och inte så värst van vid att rida. Starlight var pigg och tyckte alldeles säkert att Elin bad henne trav så då började hon göra det. Blev några sekunders småpanik men Elin hann stanna henne. Jag ledde nämligen Ice & Hanna och kunde inte släppa för då hade Ice sprungit efter Starlight. Sen ledde jag båda för att vara på säkra sidan. 

Matilda & Olivia


Hanna & Elin


Hello! 

Och sen var det promenad tillbaks till sommarhagen igen. 


Fast vissa slappisar red ju'rå.



Mysig kväll :)

Kom på idag att i onsdags så har vi ägt Ice i 2 år. Som sagt, tiden går overkligt fort. Goa (nåja) lilla ponnytant <3

/G








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar