Stall Vall

lördag 4 juli 2015

Uppladdning

Det är väldigt väääldigt varmt och skönt nu. Och myycket bromsar. Obs! Jag klagar inte, bara påpekar. Tog en galopptur med Starlight i morse för att komma undan värsta värmen och springa igång oss lite inför tävlingen om en vecka. 80 km, tre slingor. Ska bli spännande, har stor tilltro på att vi fixar det och Starlight känns finfin och på hugget. Hon var lite "tävling" idag, ville gärna ligga och mata på i galopp.

Sammanfattning av dagens pass.
Blev lite längre än planerat, red lite knasigt och fick vända ett par gånger men Starlight klagade inte.
Maxhastigheten 39,4 vette fan alltså, måste varit några spurtstegsom registrerades för så fort gick det verkligen inte.


Zia är glad och nyfiken på alla på Vall.
Idag Saga :D
 
Alla 4 på rad men precis när jag tryckte av så vände Sune och gick.
Efter ridningen åkte jag hem, åt lunch, duschade och tog sen med mig barnen och åkte tillbaka till Vall för födelsedagsfirande av Ester. Hon drog med sig Olivia & sin kompis in i syrenbuskarna och lekte Törnrosa, rymdvarelser och nånting mer. Emil hängde mest med mig, käkade vattenmelon och längtade efter att få komma hem och bada. Som sagt, en väldigt varm dag.
Åh! Idag har jag hållit i Arvid, helknäppt att jag inte träffat honom ordentligt förrän nu. Tiden går så fort och jag är ofta i stallet sent så antingen är det läggdags eller så ligger han i vagnen. Och fokuset är så mkt på hästandet så det blir lite tunnelseende. Han var i a f superglad och inte alls blyg, en riktig raring :D
 
/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar