Stall Vall

torsdag 30 juli 2015

Uppåt framåt!

Tisdagsträningen gick kanonbra, vi fokuserade på att Starlight skulle bära sig själv i galoppen och använde oss mycket av hörnen på ridbanan. Som ett tillägg när hon visade sig tillräckligt stabil så fick jag på långsidorna öka galoppen med endast sitsen som hjälp samtidigt som hon skulle behålla formen och takten eller tempot (damnit, jag minns inte vilket ord jag letar efter). Resultatet blev att hon bar sig ännu mer på bakbenen och blev luftigare i fronten. En underbar känsla, hon är så fantastisk denna lilla trarab!

En trött trarab som jobbat på väldigt bra i 2 dagar.
Igår fick de vila, Ice hoppade i måndags och reds av Matilda i tisdags så hon förtjänade också en paus. Jag vilade inte däremot utan tog tag i vår otäcka lilla bastu som är inneförråd så nu har jag äntligen kunnat sortera in grejer som blivit stående i källaren sen Emils rum renoverades. Positiv dominoeffekt och nu kan man andas lite djupare igen. Känns som att den här sommaren får bli en enda lång förberedelse för att få en lugn o skön vinter. Helt ok för mig.



/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar