Stall Vall

torsdag 9 juli 2015

Sune växer

Och inte bara på höjden just nu. Han är fantastiskt trevlig att rida.

Vi var också med på Välingeveckan förra veckan och där hände det mycket. Det började halvbra med att han reste sig med mig när vi kom in på ridbanan. Publiken gjorde ett gemensamt "shit-vad-läskigt"ljud och tränaren Stefan frågade bekymrat om han gör så ofta. Jag svarade att det händer och det lät inget bra sa Stefan. Jag kan inte annat än hålla med. Men jäklar vad bra det gick sen! Sune är en dröm att rida när han fokuserar på rätt saker. Och Stefan var imponerad i slutet av passet. Sune fick fina ord som intelligent och känslig. Jag fick beröm för min sits och det är det bästa beröm man kan få som ryttare tycker jag. Jag var väldigt nöjd. Rent ridmässigt så hade Sune redan nått målen med Välingeveckan med råge redan första dagen. Mitt största mål med Välinge handlade egentligen inte om ridningen utan det var mental träning för Sune med en massa hästar, hundar och människor. Liv och rörelse helt enkelt, så som på en tävlingsplats. Och att åka transport flera dagar på raken. Allt detta fick vi plus att det gick kanon i ridningen. Super!

Sune gick sitt bästa pass andra dagen. Tredje dagen stannade vi hemma och vilade och sista dagen var Sune väldigt trött. Nu har jag även tränat på att rida inför publik vilket faktiskt inte var så läskigt som jag trodde.

Sune fick sedan 3 dagars välbehövlig vila över helgen då vi firade Ester som nu fyllt 4 år. Sedan var det äntligen dags för Anna-träning igen i måndags. Och Sune gick kanon! Igen!

Zia vilar även om hon själv verkar tycka att det kan vara färdigvilat just nu. Jag längtar så galet mycket efter att rida henne igen. Snart snart snart...

/ Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar