Stall Vall

onsdag 8 juli 2015

Snäppet högre

Får börja bakåtdatera inläggen så glest som de kommer nu :S
 
Måndag 6/7 - Dressyr- och ET-tajm
 
Gick från solig sommar till spöregn och när det sprack upp på eftermiddagen så var de ett gäng trötta hästar i hagen. Sune var tröttast av alla och sov tryggt med sina livvakter när vi kom.
 
 
Mörkt mörkt mörkt.
Mobilen tar extra mörka bilder pga mitt plånboksskydd som tar bort lite ljus.
Trist men så är inte detta en fotoblogg heller så vi får leva med det. Orka släpa runt
på en systemkamera liksom.


Jag smög närmare och nääärmare...


...och näääärmare...


....och jättenärmare. Lilla tröttplutten ville inte gå upp förrän vi snodde med
oss Ice och Starlight och drog.


Mot sadelkammaren! Här ska dressyras.
Jag och Olivia red samtidigt idag också, det funkar fint när vi ska ha ett mer lösgörande pass utan så mycket detaljfokus inför tävling. Framöver får det bli egna pass.
Det blåste rätt rejält (så klart, Anna var ju där) så det var en spänd Starlight i början men sen släppte det och hon blev så fin så fin. Red mycket på stora volter och jobbade med mycket ställning/böjning i båda varven varvat med rakare ställning, stretchande. I vänster galopp var hon jättehärlig, kändes superkontrollerat. Hon fick fina ord av Anna, t o m att hon såg ut som en riktig dressyrhäst vid nåt tillfälle :D. När det var dags för höger galopp så blev det lite mer party för då kom Karin & Sune, bakom dom red kom ett ponnyekipage på väg nånstans och i hagen bredvid ridbanan kom inte bara grannhästarna utan även deras nya kompis galopperande. Man väl säga att det inte var så fokuserat längre. Det var Starlight lite här och var men till slut slappnade hon av igen så vi kunde jobba på.
 
Hon har ökat ytterligare på elasticitetskalan meddelande Anna som tyckte att hennes hals fått mycket mer längd (Starlight ville tidigare gärna vara kort kort kort i hela kroppen) och hela hon ett bredare register. Obs, ej citat, jag minns inte exakt hur hon uttryckte sig men på det stora hela väldigt positivt.
I am damn proud över min häst och mig! Hurra för oss och vårt super-team.
 
Olivia och Ice tränade mycket på ställning i båda varven, vi vill ju få bort det där springa-och-titta-åt-högerandet. Mycket trav och mindre volt varvat med fyrkantsspåret. Jag var så fokuserad på mitt eget så jag såg inte så mycket men Olivia var nöjd, lite lite galopp bara tyckte hon. Så kan det vara när tränaren bestämmer :D
 
Efter träning var det dags för ET-Sara att gå igenom Starlight och Ice. Starlight var jämn och fin och hade musklat på sig ännu lite mer bak vilket är bra. Ice, ja vad ska man säga...hon är ingen drömkund direkt. Jävvlar vad arg hon blir när hon ska lossas. Farligt arg. Liten ponny kickar högt och siktar medvetet. Hon var också i fint skick, lite lossningar men inget konstigt.

Slickar argt på vad det nu heter, har glömt, är nån hästslickgodisgrej.


Arg men väldigt fin i kroppen. Fast arg.
/G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar