Stall Vall

söndag 5 juli 2015

Ganska lugn dag

Har egentligen gjort en massa men ändå haft det ganska lugnt idag, har varit hemma så det är säkert därför. Barnen badar, leker, äter, badar, leker o s v. 

Efter födelsedagsmiddag med Andreas föräldrar, enchiladas (jag har lagat mat idag, 2 ggr t o m, say whaaaat), så följde Andreas med till stallet för att filma lite ridning. Var galet mycket knott tyvärr så han fick ge upp efter en liten stund och sätta sig i bilen igen. 

Gjorde ett tappert försök att mjuka upp Ice högersida, hon gillar ju att gå och titta till höger och det pysslade hon väldigt mkt med under lägerveckan såg jag. Nu fick hon istället springa och titta åt vänster samtidigt som jag med skänkeln petade in hennes vänstra sida som hon vill trycka mot. Det var inte helt lätt men med lite fokus på det så blir det nog bra. Blir fint med Anna-träning för Olivia & Ice imorrn.

Andreas hjälpte mig sen gå bort med gänget till sommarhagen. Inte helt okomplicerat att leda två hästar samtidigt även om de är snälla.

- Hon buttar på mig! 

Starlight försökte klia bort insekter och tyckte väl att Andreas var någon man kunde göra lite som man vill med. 
Sen ville de äta och då gjorde de det. Stackarn.

Skithästar <3

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar